Algemene verkoopsvoorwaarden
- ALGEMEEN
De klant aanvaardt deze algemene verkoopsvoorwaarden door het feit van zijn aankoop en/ of bestelling. Door de aankoop en/ of bestelling gelden de verkoopsvoorwaarden van VAN DER POORTEN INTERIEUR bij voorrang op de eventuele verkoopvoorwaarden van de klant.
- PRIJZEN
Alle prijzen zijn exclusief BTW, tenzij anders vermeld, en kunnen worden aangepast in geval van prijsstijgingen door overmacht (bijv. staking, natuurramp, oorlog). De offerte blijft 30 dagen geldig. Een prijsofferte voor een verzekering vragen wij een waarborg van €75. Bij bestelling wordt deze verrekend. Vakman is niet gehouden de overeenkomst uit te voeren tegen een in de offerte, opdrachtbevestiging of overeenkomst vermelde prijs, als deze prijs berust op een kennelijke druk-, schrijf- of evidente calculatiefout. Bijvoorbeeld wanneer de meegedeelde hoeveelheden en prijzen verkeerd zijn opgeteld of vermenigvuldigd.
- BESTELLING
Onze stalen, tekeningen, afmetingen, gewichten en andere gegevens gelden slechts als benaderende beschrijving van onze producten en eventuele afwijkingen, van welke aard ook, kunnen nimmer door de koper worden ingeroepen om hetzij de afname te weigeren, hetzij de verbreking of schadevergoeding te vorderen. Evenzo kunnen wij nimmer aansprakelijk worden gesteld voor eventuele ongeschiktheid van onze producten voor de speciale doeleinden waartoe ze door de koper werden bestemd. De door de koper opgegeven maten zullen bij de snijding stipt worden gevolgd. Ingeval de opgegeven maten niet met de werkelijkheid overeenstemmen, ligt de verantwoordelijkheid uitsluitend bij de koper en kan geen schadevergoeding worden geëist. Alle fouten ten gevolge van het scheeflopen der muren, insprongen en uitsprongen, deuren en ramen enz. die niet werden vermeld op de bestelbon zijn ten laste van de koper. Ingeval de maten door onze verkopers moeten worden uitgerekend op basis van een plan, zal dit gebeuren op risico van de koper voor de eventuele afwijkingen van de werkelijke maten t.o.v. het plan.
- LEVERING – AFHALING
4.1. Bij verkoop uit voorraad kunnen de goederen onmiddellijk door de koper worden meegenomen tegen contante betaling.
4.2. Levering vindt plaats op een afgesproken datum. Bij afwezigheid worden leveringskosten opnieuw aangerekend.
4.3. Bestelde goederen dienen ten laatste 14 dagen na de afgesproken afhaaldatum door de klant te worden afgehaald. Als de goederen niet binnen de gestelde termijn worden afgehaald, behouden wij ons het recht om de bestelling als geannuleerd te beschouwen, waarbij de klant een schadevergoeding van 30% van het verkoopbedrag verschuldigd is, met een minimum van 50 euro.
De klant wordt geacht de goederen tijdig af te halen om bijkomende kosten of schadevergoeding te vermijden.
4.4. Alle geleverde goederen blijven eigendom van VAN DER POORTEN INTERIEUR tot de factuur volledig betaald is.
- PLAATSINGEN
Om een onberispelijk werk te kunnen uitvoeren, verbindt de koper er zich toe volgende voorwaarden te vervullen: – volledige ontruiming van alle lokalen op datum van plaatsing. Als de plaatser de lokalen moet ontruimen, of helpen ontruimen, zal daarvoor een vergoeding in regie worden aangerekend volgens het geldende tarief en zal dit gebeuren op verantwoordelijkheid van de koper voor eventuele ongelukken of beschadiging van de te verplaatsen voorwerpen of enige andere schade. – verwijdering van oude vloerbedekkingen. Ingeval de plaatser dit werk moet uitvoeren, zal dit in regie worden aangerekend volgens het geldende tarief. – de ondervloer moet droog zijn en alle oneffenheden moeten worden bijgewerkt door de koper. Eventueel kan door de plaatser een egalisatielaag worden aangebracht volgens het geldende tarief. De plaatser behoudt zich het recht voor een plaatsing te weigeren als hij van mening is dat de ondergrond niet beantwoordt aan de vereisten om een goede plaatsing uit te voeren; indien in twijfelachtige omstandigheden van welke aard ook de koper toch opdracht geeft te plaatsen, geschiedt dit op eigen risico van de koper met afstand van verhaal. – er dient een minimumtemperatuur van 18° Celsius te zijn in de lokalen waar de plaatsing gebeurt. De koper zal ervoor zorgen dat alle vuren worden gedoofd aangezien er bij de plaatsing brandbare producten kunnen worden gebruikt. Ingeval van brand berust de verantwoordelijkheid volledig bij de koper. Ingeval er door een plaatser schade wordt berokkend aan leidingen en alle andere voorwerpen die zich in de ondergrond bevinden en die ons niet vooraf werden meegedeeld, dan kan de koper geen enkele schadevergoeding vorderen. Het plaatsen van afdekstrips of andere werken zullen in regie worden aangerekend volgens het geldende tarief.
De plaatsing neemt plaats op een vooraf overeengekomen datum. Bij afwezigheid op de overeengekomen datum zal een vergoeding worden aangerekend. Ingeval de plaatsing niet kan gebeuren op de afgesproken datum om redenen onafhankelijk van onze wil, zal aan de koper een nieuwe datum worden vooropgesteld zonder bijkomende kosten.
Als wij de plaatsing in meerdere keren uitvoeren, zal er elke keer opnieuw een verplaatsingskost aangerekend worden.
Het door ons afvoeren, mits een meerkost, is enkel van toepassing op aangekochte goederen en/of uitbraak door ons uitgevoerd.
Wij kiezen steeds voor de functioneelste afwerkingsopties, tenzij anders besproken.
- BETALINGEN
Bij elke bestelling is een voorschot van 30% verschuldigd terwijl de verplichting tot betaling niet geschorst wordt door eender welke klacht. Bij afhaling, levering of plaatsing van een bestelling (ook gedeeltelijk) moeten de geleverde goederen of prestaties steeds worden betaald. Elk bedrag dat niet betaald is binnen de 14 dagen volgend op het zenden van een aanmaning zal van rechtswege worden verhoogd met een forfaitaire schadevergoeding wegens wanbetaling gelijk aan 10% van het niet betaalde factuurbedrag met een minimum van 50 euro. Ook zal op alle uitstaande bedragen een rente worden berekend gelijk aan de wettelijke rente (thans 7%), vermeerderd met 2% (thans dus 9%) vanaf de datum van ingebrekestelling tot de dag van algehele betaling met kapitalisatie van de intrest in toepassing van art. 1154 B.W. mits afzonderlijke aanmaning hieromtrent.
- ANNULATIES – VERBREKING – KLACHTEN – BEVOEGDHEID
Gehele of gedeeltelijke annulatie van een bestelling door de koper is enkel mogelijk ingeval het goederen in voorraad betreft: in dat geval is er een schadevergoeding verschuldigd gelijk aan het betaalde voorschot met een minimum van 30% van het bedrag van de geannuleerde bestelling. Ingeval het geen goederen in voorraad betreft, en ze werden besteld volgens de indicaties van de koper, kan de bestelling niet worden geannuleerd en is het volledige bedrag verschuldigd. Alle klachten over de uitgevoerde bestelling of de factuur, moeten schriftelijk en aangetekend binnen de 8 dagen na uitvoering der werken of ontvangst der goederen bezorgd worden. Bij ontbreken van aangetekend protest binnen de 8 dagen, is er aanvaarding der werken en ingebruikname geldt in elk geval als oplevering waardoor elk zichtbaar gebrek of onvolkomenheid gedekt is. Partijen verklaren zich akkoord om bij discussie of dreigend proces over de kwaliteit van de plaatsing of de goederen voorafgaand vrijblijvend advies in te winnen van een erkend deskundige of technisch adviseur verbonden aan het W.T.C.B. één en ander op gezamenlijk verzoek van klant, plaatser en leverancier. of één van hen; elke procedure over de kwaliteit van plaatsing of goederen blijft geschorst tot kwestieus advies is afgeleverd. Bij elke discussie over de kwaliteit van de goederen dient de leverancier der goederen en/of producten te worden betrokken. De adviesprocedure of gerechtelijke procedure schorst evenwel geenszins de verplichting van de klant de factuur en de plaatsing al te betalen zoals bepaald in hoofdstuk 6. Alle geschillen worden berecht door de Vrederechter van het achtste kanton, de Rechtbanken of het Hof van Beroep te Antwerpen of te Brussel naar keuze van VAN DER POORTEN INTERIEUR.
8. FLOORIFY ESSENTIELE ALGEMENE VOORWAARDEN
Wij garanderen u een commerciële garantie op de verkochte producten die langer is dan de wettelijk vereiste garantieperiode. We verbinden ons ertoe om eventuele gebreken of defecten die binnen de commerciële garantieperiode optreden, naar best vermogen en binnen redelijke termijnen te verhelpen of te vervangen, zonder extra kosten voor u. Deze uitgebreide commerciële garantie doet geen afbreuk aan enige wettelijke rechten die u mogelijk heeft.
Wij bieden u een adequate after-sales service met betrekking tot de aangekochte producten. Deze service omvat, maar is niet beperkt tot, technische ondersteuning, reparatie, onderhoud, en vervanging van de producten indien nodig. We streven ernaar om aan alle serviceverzoeken te voldoen binnen een redelijke termijn en met de hoogst mogelijke kwaliteit.
Wij benadrukken het belang van een correct gebruik en onderhoud van de producten door u. Wij moedigen u aan om de producten volgens de bijgeleverde instructies te gebruiken en regelmatig te onderhouden om optimale prestaties en duurzaamheid te waarborgen. Het nalaten van adequaat gebruik en onderhoud kan de garantievoorwaarden beïnvloeden. Wij zijn niet verantwoordelijk voor schade of defecten veroorzaakt door onjuist gebruik of onvoldoende onderhoud van de producten door u. Het is uw verantwoordelijkheid om zich bewust te zijn van en te handelen in overeenstemming met de richtlijnen voor gebruik en onderhoud van de producten.
U kunt te allen tijde contact met ons opnemen voor alle klachten en zorgen met betrekking tot de producten We verbinden ons ertoe om uw klachten binnen een redelijke termijn te behandelen en ze naar behoren af te handelen. We streven naar een transparante en eerlijke communicatie bij het afhandelen van uw klachten, met als doel uw tevredenheid als klant te waarborgen.
De betaling moet worden voltooid via een van de betaalmethoden ondersteund door Mollie Payments. Wij behouden ons het recht voor om naar eigen goeddunken betaalmethoden te wijzigen of te beperken.